Online marketing met SEO

Online marketing, je hoort er vaak over. En er wordt altijd over gezegd dat het zo belangrijk en onmisbaar is. Online marketing vergroot je online zichtbaarheid, het zorgt ervoor dat je aanwezig bent waar je potentiële klanten dat ook zijn, namelijk online. Online marketing is een interactieve manier van marketing, want communicatie is op het internet laagdrempeliger dan fysiek. Denk maar aan de comment-sectie op social media, of mensen die een beetje verlegen zijn; die kunnen gewoon een mailtje of bericht achterlaten. Daarbij doen al je concurrenten het waarschijnlijk ook, en dan wil jij niet achterblijven. Maar hoe werkt online marketing dan eigenlijk? 

SEO

Een belangrijk deel van online marketing is SEO. Wat dat is? Zoekmachine optimalisatie, “Search Engine Optimization”. SEO is een verzameling van technieken die er allemaal op gericht zijn om jouw vindbaarheid op zoekmachines te vergroten. Google, Bing en noem maar op, al deze bedrijven kennen een soort waarde toe aan je website. SEO zorgt ervoor dat jouw waarde omhooggaat, en dat je dus beter te vinden bent in de zoekresultaten. Een van de strategieën van SEO is bijvoorbeeld linkbuilding. Dit houdt in dat er op het internet veel links naar jouw website komen te staan. Als je veel verwijzingen naar je website krijgt, krijgt je website daardoor meer autoriteit, meer waarde. Dit zijn allemaal processen waar je jezelf niet mee bezig wil houden als je ook nog je bedrijf moet runnen. Online marketing kan je beter uitbesteden, bijvoorbeeld aan seo bureau Blauwe Monsters. Daar kan je onder andere linkbuilding uitbesteden

Online aanwezigheid

SEO is natuurlijk niet alles. Als je vindbaar bent, wil je die potentiële klanten ook daadwerkelijk iets verkopen en ze ook houden als klant. Daarvoor moet je ook zorgen dat je website netjes op orde is. Dat betekent een goed functionerende website met teksten die grammaticaal juist zijn. Een website met professionele uitstraling geeft de consument gelijk al meer vertrouwen in het bedrijf. Daarbij wil je ervoor zorgen dat eventuele vragen gelijk beantwoord kunnen worden. Dus zorg bijvoorbeeld voor een pop-up chat die een groot deel van de dag bemand wordt door een of meerdere medewerkers voor vragen. Met zo’n klein chatscherm kan je al veel bereiken. Het komt er allemaal op neer dat je de klanten een vertrouwd gevoel wil geven. Zorg dat de kwaliteit van je bedrijf duidelijk wordt alleen al door de online aanwezigheid die je eraan koppelt. 

 

About

No Comments

Leave a Comment